ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

 

Εκδρομή στην Αγία Τριάδα Τζαγκαρόλων.

Σχ. Έτος: 2016-17

 

    

     Με προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη η Β΄ Γυμνασίου, επισκεφθήκαμε το μοναστήρι της Αγίας Τριάδας, στο Ακρωτήρι Χανίων. Ενθουσιαστήκαμε από την εκδρομή αυτή. Μόλις φτάσαμε ,καθίσαμε στα σκαλοπάτια της Μονής και ακούσαμε απ’ τη θεολόγο μας μια σύντομη ξενάγηση ,για την ιστορία της μονής, τους κτήτορες, την αρχιτεκτονική, την εποχή της Ενετοκρατίας, το Καθολικό, την αγιογραφία και για όλα τα κτίσματα γύρω-γύρω. Το μοναστήρι κτίστηκε από τους ιερομόναχους  Ιερεμία και Λαυρέντιο Τζαγκαρόλο ενετοκρητικής καταγωγής ορθόδοξοι, από το 1611-1634. Είναι εξωτερικά τριώροφο και εσωτερικά διώροφο με βάση την αρχιτεκτονική του Βερονέζου Σεμπαστιάνο Σέρλιο 16οςαιώνας, τεχνική όταν το έδαφος είναι επικλινές, που μιμήθηκαν οι κτήτορες. Μετά το πλατύσκαλο έχει δύο κολόνες Ιωνικού ρυθμού και μετά δύο κορινθιακού. Μπαίνουμε στην εσωτερική τετράγωνη αυλή, που στη μέση δεσπόζει το καθολικό (κεντρικός ναός του μοναστηριού με τα παρεκκλήσια του).Είδαμε τις κτητορικές επιγραφές απέξω, στα ελληνικά και στα λατινικά και μετά που προσκυνήσαμε μιλήσαμε για το ξυλόγλυπτο επίχρυσο τέμπλο σε λαϊκό μπαρόκ και την αγιογραφία του από τον Μερκούριο από την Σαντορίνη. Η ανοικοδόμηση του ναού σταμάτησε το 1645, που οι Οθωμανοί κατέλαβαν τα Χανιά και τότε το μοναστήρι ονομαζόταν μοναστήρι των κυπαρισσιών, από τα κυπαρίσσια του δρόμου. Μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους ολοκληρώνεται και προστίθενται οι εξωτερικοί τρούλοι. Ο ναός είναι τρίκογχος με τρούλο, όπως τα αγιορείτικα μοναστήρια. Είναι πατριαρχικό και σταυροπηγιακό.    Περιηγηθήκαμε στα γύρω κτίσματα. Στο μουσείο που είδαμε βυζαντινούς κώδικες υμνογραφίας, ειλητάρια από περγαμηνή, τον κώδικα των κτητόρων της μονής, με τον κανονισμό της μονής 1611-1634, απομεινάρια του αρχικού ξυλόγλυπτου τέμπλου. Σε μια από τις προθήκες του μουσείου τα αρχιερατικά άμφια και την μήτρα του μακαριστού επισκόπου Ειρηναίου Γαλανάκη, που ήταν μαθητής και θεολόγος στην Ιερατική σχολή, που στεγαζόταν στο ανατολικό μέρος της μονής από το 1872-1974. Μπήκαμε στην βιβλιοθήκη που προετοιμάζεται για το κοινό. Ψωνίσαμε από τα πωλητήρια, κομποσχοίνια, σταυρουδάκια και βραχιόλια, βιολογικά προϊόντα λάδι και κρασί παραγωγή της μονής. Επισκεφθήκαμε το  λαογραφικό μουσείο και τα κελάρια του κρασιού, το ηγουμενείο και το οστεοφυλάκειο. Και όταν ήρθε η ώρα της αναχώρησης επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία για επιστροφή, όλοι μας ενδόμυχα σύμφωνοι, ότι θα θέλαμε να ξαναζήσουμε αυτή την ευλογία!

 

 

__________________________________________________________________________

Στην εποχή μας αναγνωρίζουμε ότι όλοι οι άνθρωποι είναι καλό να ζουν με ευημερία  και ασφάλεια . Συχνά ωστόσο λέγεται ότι οι δυσκολίες και οι στερήσεις μπορούν να παίζουν θετικό ρόλο  στη ζωή μας . Συζητήστε με τους γονείς σας ή άλλους μεγαλύτερους και γράψτε τα επιχειρήματα σας.

 

 

Στις παλιές εποχές τα παιδιά στερήθηκαν αρκετά πράγματα και  είχαν πολλές καθημερινές δυσκολίες . Έτσι  αυτά τους έκαναν να εκτιμάνε  και να σέβονται το κάθε πράγμα . Όπως ένας πολύ κοντινός μου άνθρωπος όταν ήταν μικρός αναγκαζόταν να δουλεύει στα χωράφια , στα ζώα και συγχρόνως να πηγαίνει και σχολείο . Αυτός λοιπόν όταν μεγάλωσε  έφτιαξε με πάρα πολύ κόπο την δική του επιχείρηση . Ακόμα και τώρα που έχει μεγαλώσει συνεχίζει να δουλεύει σκληρά.  Τέλος σέβεται  και εκτιμά κάθε πράγμα όση αξία κι αν έχει. Συμφωνώ ότι οι δυσκολίες και οι στερήσεις μπορούν να παίζουν θετικό ρόλο . Αρχικά πιστεύω ότι οι δυσκολίες στη ζωή, σου μαθαίνουν να αντιμετωπίζεις τα προβλήματα με επιμονή και υπομονή . Ακόμη σου μαθαίνουν να στηρίζεσαι στα πόδια σου  . Επίσης πιστεύω ότι σε κάνουν να έχεις πάθος για την ζωή  σου και κάποιες φορές σε προσγειώνουν όταν πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα . Αλλά κάποιες φορές σου δίνουν αυτοπεποίθηση, όταν της έχεις πλέον ξεπεράσει, γιατί σου μαθαίνουν ότι έχεις κι άλλες δυνάμεις .Επιπρόσθετα οι στερήσεις σου μαθαίνουν να εκτιμάς όσα έχεις. Προσωπικά, πιστεύω πως οι δυσκολίες βοηθούν τον άνθρωπο να ωριμάσει και τον προετοιμάζουν για πιο δύσκολες καταστάσεις  στις οποίες  ίσως βρεθεί . Επίσης , όταν κάποιος έχει ζήσει πολλές δυσκολίες, τα μικροπροβλήματα τις καθημερινής ζωής φαντάζουν μηδαμινά στα μάτια του.

 

 

Κονταράκη  Ιωσηφίνα,  Κοκκίνου Ειρήνη, Κατσιγαράκη Κατερίνα.

 

.

_________________________________________________________________________

        

ΠΩΣ ΝΙΩΘΕΙ ΕΝΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ?????????                                  

   Είναι αδύνατον να μπεις στην θέση μου, στη θέση ενός  πρόσφυγα, πόσο μάλλον να μου δείξεις ότι καταλαβαίνεις τι περνάω και να με κάνεις να νιώσω λίγο καλύτερα. Αναγκάστηκα να αποχωριστώ την πατρίδα μου για να αναζητήσω μια καλύτερη τύχη, καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, αλλά προπάντων για να επιβιώσω.

Φτάνοντας σε μια ξένη χώρα ένιωσα μειονεκτικά γιατί είχα να αντιμετωπίσω το άγνωστο. Δυσκολεύτηκα και δυσκολεύομαι ακόμη να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις μιας διαφορετικής νοοτροπίας και έτσι προσπαθώ να μιμηθώ έναν ξένο τρόπο ζωής που δεν μου ταιριάζει. Φτιάχνω λοιπόν μια ψεύτικη εικόνα που δεν πείθει όμως τους γύρω μου, αντιθέτως τους προκαλεί υποψίες για το ποιόν μου. Νιώθω ότι οι ελευθερίες μου υπονομεύονται γιατί δυστυχώς δεν μπορώ να εκφράσω αυτά που πιστεύω ....φοβάμαι ότι δεν θα αρέσουν στην χώρα που με φιλοξενεί. Νιώθω ανασφαλής, φοβισμένος και καμιά φορά νιώθω και μια τεράστια απειλή. Νοσταλγώ την πατρίδα μου και απογοητεύομαι με τον εαυτό μου για όσα αναγκάστηκα να εγκαταλείψω. Δεν θα ήθελα ποτέ να χάσω ή να ξεχάσω την εθνική μου ταυτότητα. Συχνά έχω πέσει θύμα εκμετάλλευσης διαφόρων επιτήδειων, που όχι μόνο μου προσφέρουν απαράδεκτες συνθήκες εργασίας αλλά εξίσου απαράδεκτες χρηματικές αμοιβές. Έχω πάψει πια να είμαι άτομο με ενδιαφέροντα ιδέες και ιδανικά και έχω μετατραπεί σε ένα άβουλο πλάσμα χωρίς δικαιώματα αλλά ταυτόχρονα με πολλές υποχρεώσεις. Όλα αυτά πολλές φορές με αναγκάζουν να οδηγηθώ σε παράνομους διεξόδους. Κάποιοι πιστεύουν ότι εγώ ο πρόσφυγας φταίω για τα ναρκωτικά, την ανεργία για την μείωση των αποδοχών τους, έτσι και εγώ καταλήγω στο να νιώθω ότι δεν έχω λόγω ύπαρξης.

Τέλος θα ήθελα εγώ ο ανώνυμος πρόσφυγας, να σας ευχηθώ να μην βρεθείτε ποτέ στην θέση μου! Να μην νιώσετε ποτέ πως κάπου εδώ ήρθε το τέλος!

 

________________________________________________________________________

 

H συνέντευξη αυτή πάρθηκε από τον Γιάννη Χασάν-Μουντεράκη και τη γυναίκα του Λατίφα Λαζαράκη  από το Χαμεντιέ (κρητικό χωριό της Συρίας).

 

1)      Πόσα χρήματα πληρώσατε για να μπείτε στη βάρκα;

Στην βάρκα πληρώσαμε 1.000 ευρώ το άτομο. Από ‘μενα δεν πήραν χρήματα αυτοί που μας έδωσαν τη βάρκα γιατί με έβαλαν να την οδηγήσω καθώς στο χωρίο μου είχα δικό μου  καΐκι και ήξερα από αυτά.

2)      Πόσα άτομα ήσασταν;

Εμείς πιστεύαμε ότι θα ήμασταν μόνο εγώ και η οικογένεια μου, με την οικογένεια της αδερφής της γυναίκας μου άρα 9 άτομα. Τελικά βρεθήκαμε 40 άτομα πάνω στη βάρκα…

3)      Φοβηθήκατε;

Παρότι ήξερα από θάλασσα, φοβήθηκα πάρα πολύ, γιατί μην ξεχνάς υπήρχαν και παιδιά μαζί μας…! Και ήμασταν και πάρα πολλά άτομα για τέτοια βάρκα.

4)      Πώς αντιδράσατε όταν φτάσατε στη Σάμο;

Ανακούφιση που φτάσαμε καλά, αλλά και μεγάλη απόγνωση που δεν ξέραμε πως θα συνεχίσουμε!

5)      Πώς έδειχναν οι άνθρωποι εκεί;

Όπως ξέρεις κι από τους συγγενείς σου στη Σάμο, οι άνθρωποι μας βοήθησαν να πάμε στο κέντρο καταγραφής, μας έδωσαν ρούχα και κουβέρτες, φανερά κουρασμένοι όμως κι αυτοί. Σκέψου ότι καθημερινά βγαίνουν εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες άτομα σε αυτά τα νησιά.

6)      Μείνατε για πολλές μέρες ;

Στη Σάμο χρειάστηκα να μείνουμε 6 ήμερες μέχρι εώς ότου να καταγραφθούμε και να μπούμε στο πλοίο. Σχετικά πολύ γρήγορα-εξαιτίας που μιλάω ελληνικά-και μπορούσα να βοηθήσω λίγο την διαδικασία με τους αστυνομικούς και τον υπόλοιπο κόσμο και να καταγραφθούμε σχετικά γρήγορα.

7)      Πού μείνατε αυτές τις 6 ημέρες και ποιος ο προορισμός σας μετά από εκεί;

είχαμε  κάποια χρήματα μαζί μας και δεν θέλαμε τα παιδιά μας να κοιμηθούν το δρόμο. Βρήκαμε ένα ξενοδοχείο που μας ζήτησε 20 ευρώ το άτομο και μείναμε εκεί. Μπήκαμε στο πλοίο του Πειραιά, και από εκεί ήρθαμε στα Χανιά. Εγώ ζούσα εδώ πριν από 17 χρόνια.

8)      Και τώρα;

Ψάχνουμε για σπίτι όμως ο κόσμος δεν μας δέχεται λόγω των τελευταίων γεγονότων. Ευτυχώς είναι κάτι ανίψια μας εδώ και μας φιλοξένησαν, κάναμε κάποια μεροκάματα εδώ κι εκεί και περιμένουμε την ημερομηνία για να πάμε στην Αθήνα και να ζητήσουμε πολιτικό άσυλο, έτσι ώστε να μπορούμε να μπορούμε και νόμιμα ,πια, να ζούμε και να εργαστούμε!

Την ίδια ώρα που συζητούσαμε αυτά, τα παιδιά των 2 οικογενειών έπαιζαν και οι 2 γυναίκες συζητούσαν με λέξεις ξεχασμένες από χρόνια όπως: αμπλά= αδερφή μου, αμπλάκος= αδερφός μου, παρασήρα= σκούπα, πατανία= κουβέρτα.

 

                                                                                Αναστασία  Κυριακοπούλου     Α’2

  

                        

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Θρησκευτικά Β' Γυμνασίου:

Ø                                

 

                           Το ζύμωμα του προσφόρου απ’ τους μαθητές του Β1:

Στις 28 Ιανουαρίου και ημέρα Τετάρτη, οι μαθητές του Β1 , μαζί με τη θεολόγο μας εκτελέσαμε μια εργασία, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.  Zυμώσαμε το πρόσφορο,το οποίο πήγαμε στην ενορία στις 30 Ιανουαρίου, την ημέρα που γιορτάζουμε τους τρεις Ιεράρχες ,τον Μ. Βασίλειο, τον Γρηγόριο Θεολόγο και τον Ιωάννη Χρυσόστομο. Το ζύμωμα το έκαναν δύο αγόρια απ’ το τμήμα ο Άγγελος και ο Χαράλαμπος. Για πρώτη φορά γνωρίσαμε πως γίνεται η διαδικασία: νερό ,αλεύρι, μαγιά και προσευχή. Λέγαμε από μέσα μας το< Πάτερ ημών >.Μετά που το ζυμώσαμε το σφραγίσαμε με την σφραγίδα. Το πρόσφορο συμβολίζει την Παναγία, που από την κοιλιά της γεννιέται ο Χριστός. Από το πρόσφορο αυτό ,έκοψε κομμάτια ο ιερέας και τα έβαλε στο άγιο ποτήριο για να γίνει η Θ. ευχαριστία. Μερίδες του Χριστού, της Παναγίας ,των αγίων,https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRdcf5jZ303OdwWSrM4wPrvpc55-q7z4pZ_FbWlvMRqiUImUKO67Q των ζωντανών και των νεκρών. Ενωμένη όλη η εκκλησία. Στους ζώντες γράψαμε τα ονόματα των μαθητών του τμήματος, των διδασκόντων και διδασκομένων όλου του σχολείου μας, για υγεία και φώτιση. Στους νεκρούς γράψαμε τους πεθαμένους παππούδες μας. Όταν τέλειωσε η θ. λειτουργία ο ιερέας μας έδωσε σαν ευλογία τη μερίδα του προσφόρου μας και την φάγαμε και ήταν τέλειο στο ζύμωμα. Η εμπειρία μας ήταν μοναδική και αξέχαστη για όλους τους μαθητές του τμήματος, και ήταν πραγματικά μεγάλη χαρά, που μάθαμε τον τρόπο παρασκευής του προσφόρου.       

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSRrrwSPzDQaiRSoBgRk3ThOxj46am4wV1g-sNpMSh9K5wKwlDwhttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTa-syvk7BC-xZJbvotRLo5YjAuex4ibZGci9ppbOBfaBzxkW5fiQhttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSAvV-MTlHo-TQ7S6xMJjU03CR7INJr7GmpSUk_s8DnExKxVsZf

  

Θρησκευτικά Πρώτης Γυμνασίου:

Ø                        

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας;

 Στο μάθημα των θρησκευτικών μας το κεφάλαιο 7, βλέπουμε τον Ιωσήφ τον γιο του Ιακώβ να γίνεται πρόσφυγας και να φεύγει από μικρό παιδί από το σπίτι και την οικογένειά του. Αυτό θα μπορούσε να μας δώσει ένα καλό παράδειγμα για την προσφυγιά.

Στην εποχή μας ένας πρόσφυγας αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά και ψυχολογικά. Φεύγοντας από τη χώρα του προσπαθεί να εξασφαλίσει το μέλλον του παιδιού του αλλά και το δικό του. Σε πολλές χώρες και συγκεκριμένα στην Ελλάδα δεν τους υποδεχόμαστε   καλοσυνάτα ,δεν προσπαθούμε να τους αγκαλιάσουμε, να τους παρέχουμε στέγη και τροφή διότι δεν διαθέτουμε κοινωνικές και οργανωτικές δομές. Ένας πρόσφυγας μπορεί  να έχει φύγει από την πατρίδα του επειδή δεν έχει εργασία ή επειδή υπάρχει  πόλεμος ή πολιτικές διαταραχές. Πολλοί από εμάς και ειδικότερα η πολιτεία δεν δίνει καμία σημασία για αυτό το θέμα. Τι θα γινόταν όμως αν βάζαμε τον εαυτό μας στις θέσεις τους ; Πως θα νιώθαμε  ; Τι θα κάναμε ; Πως θα το αντιμετωπίζουμε  ; Προσφυγιά-μια πληγή που σπάνια επουλώνεται. Αφήνει κανείς πίσω την πατρίδα του, τις αναμνήσεις του και ψάχνει για ένα καλύτερο μέλλον. Στη  σημερινή εποχή οι μετανάστες είναι κυρίως οικονομικοί. Φεύγουν από τη χώρα τους αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο. Όμως αυτό που βρίσκουν δεν είναι πάντα όμορφο και καλό. Βρίσκονται αντιμέτωποι με το ρατσισμό, δυσκολεύονται να ενταχθούν στην κοινωνία και το ταξίδι της μετάβασης δεν είναι εύκολο. Αναγκασμένοι να φύγουν, λόγω πολέμου, οικονομικών προβλημάτων χώρας και άλλων θεμάτων ψάχνουν για να ένα ασφαλές τόπο, που θα τους προσφέρει καλύτερες συνθήκες ζωής. Το ταξίδι είναι επικίνδυνο, ρισκάρουν πολλές φορές και τη ζωή τους αν μείνουν πίσω........ Αν καταφέρουν να φτάσουν στη χώρα ; Πάλι κινδυνεύουν να πιαστούν αφού τις πιο πολλές φορές είναι παράνομοι. Πρέπει όμως να αντιμετωπίσουν και τον ρατσισμό, τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι είναι αφιλόξενοι και δεν τους υποδέχονται. Έπειτα, πρέπει να βρουν δουλειά και να ενταχθούν στην κοινωνία και εκεί πως περίμεναν πολλές δυσκολίες. Δεν έχουν ένα στήριγμα για να τους βοηθήσει να ξεκινήσουν. Το να είσαι πρόσφυγας σήμερα είναι πολύ δύσκολο. Αρχικά όταν αφήνεις τον τόπο σου και πηγαίνεις σε ένα άλλο είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστείς, γιατί δεν έχει κανέναν εκεί και ίσως να μην ξέρεις καν την γλώσσα που μιλιέται  εκεί. Επίσης ίσως να νιώθεις απομονωμένος λόγω της χώρας καταγωγής σου ή να πέσεις θύμα φασιστικών εκφοβισμών ή επιθέσεων. Τέλος ίσως αν μεταναστεύσεις μέσω της θάλασσας να κινδυνέψει η  ζωή σου λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.  Αυτοί οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν <<ψυχολογικό πόλεμο>> με την ρατσιστική μας συμπεριφορά. Ενώ δεν πρέπει να το κάνουμε αυτό! Πρέπει να σεβόμαστε την διαφορετικότητα του άλλου. Ακόμα και στον χώρο εργασίας τους αντιμετωπίζουν ρατσισμό. Για παράδειγμα πολλές φορές στις εφημερίδες λένε <<ζητείτε υπάλληλος>> να μην είναι ξένος. Άλλο ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι ο κίνδυνος της απέλασής τους ,εάν δεν είναι νόμιμοι στην χώρα τους. Συνήθως , έχοντας το όνειρο του καλύτερου μέλλοντος εγκαθίστανται εδώ και κάνουν οικογένειες και τα παιδιά τους μεγαλώνουν σαν Έλληνες. Δυστυχώς, όμως υπάρχουν πολλά και διαφορετικά κρούσματα ρατσισμού που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο. Ακόμα, σιγά σιγά αποξενώνονται και χάνουν την επαφή τους με τη χώρα των γονιών τους. Έτσι είναι ξένα.

ΜΑΘΗΤΕΣ Α3

Περδικάκης Μιλτιάδης

Μπικάκη Σταυρούλα

Μπουζουνιεράκη Αθηνά

 Παρασκάκη Μαρία

Παυλάκη Αντωνία

 

 

Θρησκευτικά Πρώτης Γυμνασίου:

Ø                        

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

« Ο Άγιος»

Το βιβλίο αυτό το έγραψε η Μαρία Παστουρματζή εμπνευσμένη από τον άγιο Διονύσιο, ο οποίος συγχώρεσε τον φονιά του αδερφού του και του οποίου η μνήμη γιορτάζεται στης 17 Δεκεμβρίου. Το βιβλίο διαβάστηκε και παρουσιάστηκε σε όλα τα τμήματα, από τη μαθήτρια  Αγγελίδη Γεωργία  στο μάθημα: «Ιωσήφ» στα Θρησκευτικά της  Α1’ Γυμνασίου.

Στο μυθιστόρημα μας συναντάμε δύο αδέρφια τον Παναγιώτη και τον Βασίλη Κρανιά. Το βράδυ της 26 Δεκεμβρίου, ο Παναγιώτης διέπραξε ένα φοβερό έγκλημα. Σκότωσε τον άντρα της γυναίκας που αγαπούσε και επειδή τα δύο αδέρφια ήταν δίδυμα η αστυνομία έπιασε τον Βασίλη, νομίζοντας πως είναι ο Παναγιώτης. Πέρασαν χρόνια και ο Βασίλης στη φυλακή γνώρισε τον ένα και μοναδικό του φίλο Γιάννη. Λίγες μέρες πριν αποφυλακιστεί ο Γιάννης, ο Βασίλης του εκμυστηρεύτηκε τον λόγο για τον οποίο ήταν στη φυλακή. Μετά την αποφυλάκισή του ο Γιάννης πήγε στην αδερφή του, για να δουλέψει μαζί της στην ταβέρνα. Ήτανε μια συνηθισμένη μέρα στη ταβέρνα και από όλους τους πελάτες, ο Γιάννης παρατήρησε μια οικογένεια, η οποία ήταν η οικογένεια του Παναγιώτη Κρανιά. Μετά από εκείνη την ημέρα αφού έφυγε η οικογένεια τους, ακολούθησε ο Γιάννης. Ήταν 26 Δεκεμβρίου και ο Παναγιώτης το είχε θέσει ως τιμωρία για τον εαυτό του, να πηγαίνει ξανά και ξανά στο τόπο, όπου έγινε το μακελειό. Όμως αυτή τη φορά συνάντησε και την Αρχοντή, με την οποία ήταν ερωτευμένος. Άρχισαν να μιλάνε για αυτά που έγιναν και ο Γιάννης χωρίς κανένα δισταγμό τραβούσε με την κάμερα. Την επόμενη μέρα ο Γιάννης πήγε στη φυλακή γεμάτος χαρά. Ήταν ευτυχισμένος, γιατί τώρα πια θα μπορούσε να βγάλει τον φίλο του από την φυλακή. Όμως ο Βασίλης δεν είχε την ίδια γνώμη. Μέχρι που του ζήτησε να κάψει όλα όσα τράβηξε με την κάμερα, ώστε να μην υπάρχει τίποτα που θα μπορούσε να αποκαλύψει, ότι ο Παναγιώτης είναι ο πραγματικός ένοχος. Πέρασαν χρόνια και ο Βασίλης αποφυλακίστηκε λόγο καλής συμπεριφοράς, αλλά αντί να πάει να βρεί τον φίλο του, προτίμησε να πάει στο Άγιο Όρος. Εκεί έλεγαν πως βλέπει το μέλλον, διότι ένας άνθρωπος είχε πάει για εξομολόγηση και  ο Βασίλης του είπε την λύση στο πρόβλημά του. Επίσης στο Άγιο Όρος άλλαξε και το όνομά του. Αφού έκατσε για πολλά χρόνια στο Άγιο Όρος, ξαφνικά μια μέρα εμφανίστηκε ένας άντρας μπροστά του και ζητούσε βοήθεια. Ήταν ο αδερφός του. Όμως δεν ζητούσε βοήθεια για τον εαυτό του αλλά για το παιδί του. Ο Βασίλης   αφού άκουσε το πρόβλημά του, του είπε πως την επόμενη μέρα το παιδί του θα είναι καλά, και σε μια δεύτερη εξομολόγηση, αναγνωρίστηκαν και συμφιλιώθηκαν. Ο Παναγιώτης κατάλαβε ότι ο Βασίλης τον είχε συγχωρέσει από την αρχή. Είχε συγχωρέσει το φονιά αδελφό του.

 

 

 Θρησκευτικά Πρώτης Γυμνασίου:

Ø                        

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΜΑΖΕΨΤΕ ΥΛΙΚΟ  ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΜΕΡΗΣΙΟ Η ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΥΠΟ, ΠΟΥ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ, ΑΝ  ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ, ΚΑΤΟΡΘΩΣΑΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΦΥΓΑΝ

Η μετανάστευση των γονιών μου

           

          Οι γονείς μου κατάγονται από την Αλβανία, όμως ήρθαν μετανάστες στην Ελλάδα (την δεκαετία του 1990).

 Ήρθαν από τα βουνά με φόβο και τρόμο σε αυτή τη χώρα. Εδώ συνάντησαν τις πρώτες  δυσκολίες (ο ρατσισμός από κάποιους ντόπιους, η γλώσσα, η δουλειά, ο τόπος κατοικίας ,τα οικονομικά προβλήματα και το χειρότερο και πιο σημαντικό ότι ήταν παράνομοι).   Μετά από κάποια χρόνια ευτυχώς οι δυσκολίες μειώθηκαν δηλαδή οι γονείς μου έγιναν τελικά νόμιμοι κάτοικοι της Ελλάδας. Δυστυχώς, όμως ακόμα και σήμερα συναντούν  δυσκολίες   στην καθημερινή τους ζωή. Ελπίζω κάποια στιγμή να σταματήσουν όλες οι δυσκολίες  και να μην υπάρξουν ξανά, τουλάχιστον του ίδιου είδους.

      

Η γιαγιά μου γεννήθηκε στη Σμύρνη, στις αρχές του προηγούμενου αιώνα . Όταν διώχθηκαν οι Έλληνες από τη Μικρά Ασία κατά τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922, εκείνη ήταν παιδί του δημοτικού.

Η γιαγιά μου και η οικογένειά της πρόλαβαν να μαζέψουν πολύ λίγα από τα πράγματά τους, γιατί οι Τούρκοι που τους κυνηγούσαν ήταν πολύ άγριοι και εάν δεν προλάβαιναν να φύγουν, θα τους σκότωναν. Τελικά κατάφεραν να φτάσουν γεροί στην Ελλάδα.

Κι εκεί όμως τα πράγματα ήταν δύσκολα. Ήταν πάμφτωχοι, ξεριζωμένοι δεν είχαν δουλειά και κανείς δεν τους ήθελε. Όλοι τους φώναζαν υποτιμητικά ''οι πρόσφυγες''.

Πολλές φορές η γιαγιά μου ευχήθηκε να είχε πεθάνει στη Μικρά Ασία , όπως και πολλοί άλλοι χωριανοί της , και να μην είχε πατήσει ποτέ το πόδι της Ελλάδα, όπου αισθανόταν ξένη, αν και ήταν η πατρίδα της που πάντα την αγαπούσε. Πολλά βράδια έκλαψε πικρά στην ανάμνηση του παλιού της σπιτιού και του τόπου της. Αρκετές φορές είχε ευχηθεί να μην υπήρχαν πόλεμοι που έφερναν τόση δυστυχία στους ανθρώπους και να ξαναγίνονταν όλα όπως πριν. Ένιωθε πως κανείς δεν την αγαπούσε.

Ευτυχώς όμως παντού υπήρχαν καλοί άνθρωποι. Έτσι η γιαγιά μου κατάφερε να βρει δουλειά σ' ένα εργοστάσιο κοντά στην καινούρια της γειτονιά και μερικά χρόνια αργότερα παντρεύτηκε έναν άλλον Μικρασιάτη, τον παππού μου τον Κώστα, χρυσό άνθρωπο.

Μ' αυτόν τον τρόπο η γιαγιά μου, αλλά και οι άλλοι πρόσφυγες , ρίζωσαν στην καινούρια τους πατρίδα, την Ελλάδα!!!

  Οι άνθρωποι που μεταναστεύουν για λόγους οικονομικούς ή πολιτικούς, έχουν πολλά προβλήματα. Πρώτον, φεύγουν από την πόλη τους, χάνουν τους συγγενείς και τους φίλους τους και πάνε σε έναν άγνωστο τόπο όπου δεν γνωρίζουν κανέναν. Είναι πολύ δύσκολο να συνηθίσουν στον καινούργιο τόπο, όπου υπάρχει άλλη κουλτούρα, άλλη γλώσσα και διαφορετικά ήθη και έθιμα. Επίσης, αυτοί οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν  συχνά ρατσιστική συμπεριφορά απέναντί τους και δυσκολεύονται να βρουν δουλειά, γιατί οι άλλοι δεν τους εμπιστεύονται εύκολα. Αλλά ακόμα κι αν βρουν δουλειά και παραμείνουν στην ξένη χώρα, θα τους λείπει η πατρίδα τους.

 

 

 Θρησκευτικά Πρώτης Γυμνασίου:

Ø                                  Στην εποχή μας αναγνωρίζουμε ότι όλοι οι άνθρωποι είναι καλό να ζουν μ’ ευημερία & ασφάλεια.

Ø                                  Συχνά ωστόσο λέγεται ότι οι δυσκολίες & οι στερήσεις μπορούν να παίζουν θετικό ρόλο στη ζωή μας.

Ø                                   Συζητήστε αυτήν την άποψη με τους γονείς σας ή άλλους μεγαλύτερους & γράψτε τα επιχειρήματά σας:

               

 

Η ζωή έχει πολλές δυσκολίες & εμπόδια, καθώς και ο δρόμος για να πραγματοποιήσεις τον κάθε στόχο σου.

                      Κάποιοι πιστεύουν ότι οι δυσκολίες είναι για να κάνουν χειρότερη τη ζωή μας,

                      ενώ άλλοι πιστεύουν πως οι δυσκολίες είναι για καλό. Γι’ αυτό το λόγο λένε: <<Κάθε

                      εμπόδιο για καλό>>.

 

Κατά τη γνώμη μου το κάθε εμπόδιο, η κάθε μικρή ή μεγάλη δυσκολία μας δυναμώνουν κι έτσι καταφέρνουμε

                      να ξεπεράσουμε μία ακόμα μεγαλύτερη στο μέλλον. Επίσης τα εμπόδια που συναντάμε

                      στη ζωή μας βοηθάνε.

                      Μας βοηθούν να ωριμάσουμε, να κοπιάσουμε για να πραγματοποιήσουμε τον στόχο μας,

                      να καλλιεργήσουμε την υπομονή, την επιμονή & την αποφασιστικότητά μας. Έτσι, στο

                      τέλος της προσπάθειάς μας,καταλαβαίνουμε ότι με τη δύναμή μας καταφέραμε να κάνουμε

                      αυτά τα κατορθώματα, δεν χάνουμε την πίστη στονεαυτό & τον Θεό μας και είμαστε

                      υπερήφανοι για τον εαυτό μας.

                     

Αυτές οι δυσκολίες και οι στερήσεις μας ωριμάζουν σαν ανθρώπους, κάνοντάς μας πιο δυνατούς για να μπορούμε

                      ν’ αντιμετωπίζουμε περισσότερα και δυσκολότερα προβλήματα στο μέλλον. Επίσης οι

                      στερήσεις της ζωής μας βοηθάνε να μην επαναπαυόμαστε με αυτό που έχουμε, αλλά να

                      προσπαθούμε συνέχεια για το ακόμα καλύτερο. Επιπλέον μας βοηθούν ν’ αναλαμβάνουμε

                      πρωτοβουλίες και να στηριζόμαστε στον εαυτό μας. Τέλος, μας προσφέρουν πολλές

                      εμπειρίες για τη ζωή, και μας κάνουν σοφότερους ανθρώπους.

 

Αν στερηθούμε κάτι σημαντικό στη ζωή μας ή υπάρξουν δυσκολίες αναπτύσσεται με αυτόν τον τρόπο το αίσθημα

                      του ανθρώπου για επιβίωση. Έτσι για να επιβιώσει αναγκάζεται ο εγκέφαλος να λειτουργεί

                      γρήγορα και να βρίσκει διάφορους τρόπους ή ιδέες που κατά πάσα πιθανότητα να μην είχε

                      σκεφτεί με τον συνηθισμένο τρόπο σκέψης και της καθημερινής ζωής, της ρουτίνας…

                     

 

Α΄ 4

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ